In dit artikel meer over het auditief digitale representatiesysteem.
Kinderen met een Auditief Digitale voorkeur spreken veelal tegen zichzelf (interne dialoog) over wat ze waarnemen en daarvan vinden. Deze dialoog bestaat vooral uit innerlijk commentaar geven over datgene wat er gebeurt. 'Auditief digitaal' is een representatiesysteem waarbij kinderen gebruik van elementen uit andere systemen. Dit systeem is gedurende het opgroeien ontwikkeld (onbewust geleerd van mensen om hen heen).
De voorkeur van auditief digitale kinderen gaat uit naar denken en vergelijken. Ze willen weten of datgene wat ze waarnemen ‘logisch is’. Voorspelbaarheid en duidelijkheid zijn sleutelwoorden voor een kind met deze voorkeur. In hun taal gebruiken ze auditief digitale woorden in hun zinnen als: denken, begrijpen, overwegen, vragen, analyseren, logisch, weten, bewust, snappen, duidelijk, etc.
Auditief digitaal ingestelde kinderen vinden het belangrijk dat iets klopt. Ze begrijpen informatie door middel van woorden, argumenten en abstract denken. Ze houden ervan informatie gepresenteerd te krijgen in grafieken en tabellen en zijn goed in het analyseren en organiseren van informatie. En ze doen het liefst dingen en herinneren zich dingen door bepaalde stappen, procedures en volgorden.
auditief digitale representatiesystemen
Kinderen met een voorkeur voor auditief digitaal leren het beste vanuit structuur en duidelijkheid. Ze houden ervan informatie gepresenteerd te krijgen in grafieken en tabellen. Ze herinneren zich dingen door bepaalde stappen, procedures, volgorden. Dus door te zorgen voor overzichten, schema’s, rubrieken/ categorieën, et cetera, krijgt het kind overzicht; alles op een rijtje.
Hebben ze geen overzicht, dan kan dit een gevoel van onveiligheid geven. Om auditief digitale kinderen te ondersteunen, is het van belang om duidelijke uitleg te geven, logische argumenten te presenteren en abstracte concepten te verbinden met concrete voorbeelden.
Auditief digitale kinderen willen weten waar je naartoe wilt met een vraag, opmerking of gesprek. Deze kinderen stellen vaak veel vragen en zijn gefocust op het begrijpen van de "waarom" achter de dingen. Zodra dit duidelijk is; wat er gebeurt, hoe de route loopt, is alles in orde.
NLP representatiesystemen
Wil je meer informatie over de andere NLP voorkeurssystemen?
Wil je meer informatie over de NLP Representatiesystemen, lees dan hier meer.
In de NLP Kids Online Training de basismethodieken van NLP, die je direct toe kunt gaan passen in de begeleiding van kinderen. Hierin leer je ook volledig hoe de representatiesystemen kunt gaan herkennen, hoe kan je hierop afstemmen en hoe kun je dit toepassen in je begeleiding van kinderen.
Meer weten over de NLP Kids Online Training?
Laat hieronder je gegevens achter en ontvang direct meer informatie.
Warme groet,
Sandra